Zakończono realizację cyklu 10 warsztatów pt. ,,Żywioły w nas” z elementami biblioterapii
i arteterapii. Grupą odbiorców były: dzieci w wieku przedszkolnym z gmin województwa opolskiego. Każdy warsztat trwał 3 godziny. Celem warsztatów było wspieranie rozwoju emocjonalnego
i społecznego oraz rozwijanie inteligencji emocjonalnej. Dzieci uczyły się rozpoznawać i nazywać emocje, rozwijać wrażliwość emocjonalną i empatię, akceptować własną emocjonalność, rozwijać umiejętność wyrażania i rozładowywania emocji w akceptowalny społecznie sposób, adekwatnie reagować na emocje innych, aby lepiej funkcjonować w grupie rówieśniczej. Celem warsztatów było również pobudzenie aktywności czytelniczej i rozwijanie manualne, kreatywne i plastyczne.
W związku z pandemią Covid-19 zajęcia w większości miały charakter otwarty i odbywały się
w przestrzeni publicznej z zachowaniem obowiązujących zasad bezpieczeństwa.
Warsztaty realizowane były w ramach części 1 . warsztatów czytelniczych przeprowadzonych
w ramach cyklu warsztatów w podziale na 3 części w ramach działań edukacyjno-informacyjnych skierowanych do przedszkolaków, uczniów, nauczycieli i rodziców kształtujących postawy szacunku wobec natury pod hasłem: ,,Poznaj naturę przez film i literaturę” w ramach kampanii: Co możemy zrobić dla środowiska, by chronić bioróżnorodność? Rola i zadania szkoły w ochronie bioróżnorodności.