Zakończono realizację cyklu 10 warsztatów pt. ,,Co piszczy w trawie i brzęczy w głowie”, ,,Bądź na topie! Sieciuj z środowiskiem naturalnym” . Grupą odbiorców byli: uczniowie ze wszystkich typów szkół. Każdy warsztat trwał 3 godziny. Warsztaty odbywały się w szkołach. Celem zajęć ,,Co piszczy w trawie i brzęczy w głowie” było kształtowanie inteligencji emocjonalnej, empatii, czytelniczych, budowanie zasobów osobistych, kompetencji społecznych, utrwalenie poczucia odpowiedzialności za siebie, najbliższych i środowisko naturalne, rozbudzenie zainteresowań, rozwój wrażliwości na piękno otaczającego świata. Zastosowano rodzaj terapii: arteterapia, biblioterapia, muzykoterapia. Zastosowano metody: oparte na obserwacji (obserwacja roślin w naturalnym środowisku – ogród szkolny; oparte na słowie – słuchanie fragmentów książek ,,Siedmiu wspaniałych…” Roksany Jędrzejewskiej Wróbel, ,,Filip, lis i magia słów” Elżbiety Zubrzyckiej i ,,Księga Wielkich emocji” E. Pijol i Pons, R. Bisguerra Alzina. Celem zajęć ,, Bądź na topie! Sieciuj z środowiskiem naturalnym” było zapoznanie uczniów ze wskazówkami bezpiecznego korzystania z Internetu, uświadomienie roli ograniczonego zaufania do tego, co znajduje się w sieci, poznanie zagrożeń związanych z Internetem i ich unikania, wdrażanie do bezpiecznego
i kulturalnego korzystania z internetu. Zastosowano metody: oglądową, słowną, praktycznego działania, zabawową; formy: indywidualną i grupową.
Warsztaty realizowane były w ramach części 1 . Warsztatów czytelniczych przeprowadzonych
w ramach cyklu warsztatów w podziale na 3 części w ramach działań edukacyjno - informacyjnych skierowanych do przedszkolaków, uczniów, nauczycieli i rodziców kształtujących postawy szacunku wobec natury pod hasłem: ,,Poznaj naturę przez film i literaturę” w ramach kampanii : Co możemy zrobić dla środowiska, by chronić bioróżnorodność? Rola i zadania szkoły w ochronie bioróżnorodności.